در مدت حضور در محل كار، يكي از چيزهايي كه زياد وقت‌گير است، تلفن‌هاي دوستان و همكاران است. در مديريت زمان هم براي رفع اين معضل توصيه‌هايي مي‌شود. به هر حال با توجه اين‌كه مدتي است اين تلفن‌ها وقت زيادي مي‌گيرد، در يك روز و در فاصله ساعت 14 تا 15 اطلاعات تماس‌ها را ثبت كردم. در اين مدت 6 تماس و در مجموع حدود 11 دقيقه مكالمه انجام شد. يعني در يك ساعت 20 درصد زمان به پاسخ‌گويي سايرين گذشته است. اما شرح مكالمات:

 

۱- اين افزايش حقوق امسال چقدر شد؟ [جواب: مطابق بخش‌نامه شوراي عالي كار 15990 تومان] نه شركت چقدر؟!

 

۲- اين سهام شركت مادر كه قرار بود بدهند به كجا رسيد؟ اگر سهام اضافه خواستيم بايد چه كار بكنيم؟ اين مديران اضافه نخورند؟

 

۳- اين ماه چند پروژه/ محصول داريم؟ حدودا چند ساعت پرداخت مي‌كنيد؟ چرا ماه پيش من کم‌تر از ميانگين کل و واحد ما شده؟ [منبع خبر را از وی می‌پرسم. تنها كسی كه از آمار خبر داشته مديرعامل بوده. يعنی كه اين‌بار هم منشی‌های مديرعامل خبر را منتشر كرده‌اند]

 

۴- يك سوال اكسل داشتم. اين تابع سام ايف چه طور كار مي‌كند؟ يك ساعته دارم كار روش كار مي‌كنم!

 

۵- يكي از مديران: اين افزايش حقوق‌ها به كجا رسيد؟ هر چي خواستيد اضافه كنيد 5 درصد بيشتر پيشنهاد بدهيد! چون در هيات مديره كم مي‌كنند، پس خوب چربش كنيد! قبلش هم يك خبري بدهيد! شما هم كه خودت در اين قضيه دينفعي، ديگه جاي شك و ترديد نداره! حداقل 25 درصد اعلام كنيد تا 20 درصد جاي چونه داشته باشه!

 

۶- يكي از كارگران: سلام! مهندس كريمي؟ يك سوال داشتم! در گوشي‌هاي موبايل سامسونگ علامت + را چه طور بايد در پيام بياوريم؟ [جواب: من گوشي سامسونگ دارم، نمي‌دانم!] به ما گفته‌اند شما خبر داري؟

 

اگر اين‌ها را آوردم، تعبير منفي و بد نيست. بلكه واقعيتي از كار در سازمان‌ است. فرقي هم ندارد شما در چه جايگاهي هستيد به هر حال مشمول همه خواهد شد. مهم مديريت اين كار است.