هشت تكنيك موثر براي كارمندان در سخت كوش نمايی

 

۱- سعي كنيد هنگام تردد در راهروهاي اداره هميشه پرونده زير بغل داشته باشيد: اين ترتيب به نظر كارمند سخت كوشي ميرسيد كه قرار است در جلسه مهمي شركت كند. كساني كه دست خالي اين طرف و آن طرف ميروند عاطل و باطل به نظر ميرسند و تصور عموم از كساني كه روزنامه زير بغل دارند اين است كه زير كار در ميروند و به جاي آن وقت خود را صرف خواندن روزنامه  و حل جداولش ميكنند.

۲- براي اين كه به نظر برسد سرتان شلوغ است: از كامپيوتر استفاده كنيد. استفاده از كامپيوتر در نگاه خيلي از كساني كه چشم شان به شما مي افتد مترادف "كار" است در حالي كه شما مي توانيد فرصت را مغتنم شمرده و ايميل‌هاي شخصي و دريافت و ارسال نماييد، چت كنيد در مورد موضوعات مورد علاقه خود سرچ كنيد، وبلاگ‌ها و سايت‌هاي مورد علاقه خود را نگاه كنيد و بدون اينكه ذره‌اي كار انجام داده‌اید حسابي خوش بگذرانيد و اگر زماني توسط رييس تان گير افتاديد( كه حتما گير ميافتيد) بهترين دفاع اين است كه ادعا كنيد در حال يادگيري نرم افزار جديدي هستيد كه به نوعي به كارتان مرتبط است.  

۳- ميز كارتان را به هم بريزيد! اطراف خودتان را حسابي با اسناد و جزوات و اوراق پر كنيد. در نگاه افراد حجم كاري كه ديده می‌شود مهم است. اگر می‌دانيد قرار است كسي در دفتر كارتان در مورد كارش با شما ديدار داشته باشد اسناد و مدارك مربوط به او را در ميان اوراق خود گم و گور كنيد و بعد در حضور او دنبالشان بگرديد.

۴- از منشي تلفني استفاده كنيد و حتي المقدور به تماس‌ها پاسخ ندهيد: افراد براي اين كه چيزي به شما بدهند با شما تماس نميگيرند، آن ها تماس ميگيرند تا شما براي آنها كاري انجام دهيد و فقط بلدند براي شما دردسر بسازند و اين منصفانه نيست!!!!

۵- ظاهري آشفته و پريشان داشته باشيد! ظاهر پريشان شما رييس‌تان را متقاعد مي‌كند كه سر شما حسابي شلوغ است.

۶- كاري كنيد كه به نظر برسد تا ديروقت كار مي‌كنيد! هميشه دير دفتر را ترك كنيد به خصوص زماني كه رييس تان در اداره است. ميتوانيد از اين فرصت براي خواندن مجلات ، كتابها و سرگرمي‌هاي اين چنيني كه هميشه قصد انجامشان را داشتيد ولي فرصت نكرده‌ايد استفاده كنيد.

۷- آه بكشيد: زماني كه افراد زيادي اطرافتان هستند وانمود كنيد داريد به سختي كار مي‌كنيد و بعد با صداي بلند طوري كه همه بشنوند آن بكشيد. تصور حجم بالاي كاري كه داريد انجام می‌دهيد آن‌ها را تحت تاثير قرار خواهد داد.

۸- از الفاظ قلمبه سلمبه استفاده كنيد: اگر چنين واژه‌هايي بلد نيستيد معادل انگليسي كلمات مرتبط با حوزه كاريتان را پيدا كنيد و به خصوص هنگام صحبت كردن با مافوق خود به جاي كلمات فارسي از آن ها در جملات‌تان استفاده كنيد. مهم نيست كه او متوجه آن چه ميگوييد ميشود يا خير.

مهم اين است كه شما تاثير گذار به نظر ميرسيد.